tisdag, november 13, 2007

Godmorgon Sverige..

Då antar jag att det var dags igen. Det är ett tag sedan man skrev här nu igen. Att det ens kommer hit läsare då och då är ju otroligt. Tröttnar ni inte på att inte få några uppdateringar?

Jag har egentligen hur mycket som helst att berätta om, men jag kommer inte orka. Jag kommer nämna det, men inte skriva några mängder.

Förra helgen (inte den som var) var jag uppe i Skövde och spelade Junior Masters. Vilket alltid är trevligt. Jag älskar dessa tävlingar. Känner stor ångest för nästa säsong, då jag inte kommer få spela för att jag blir för gammal. Hur ska jag kunna träffa alla underbara bowlare? Alla är ju under 23 och får fortsätta spela.. utom jag. Super Sixxxxxx känns inte som någon tävling för mig, då jag absolut inte kan mäta mig med några utav sveriges bästa bowlare. Någongång har man väl kanske turen, men den gången kan vara flera ljusår bort. Och innan den infaller, har jag slösat bort flera tusentals kronor på en massa skräp.
Tillbaka till Skövde.. Kvalet gick inget bra alls för mig. Dock tog jag mig vidare till finalen genom desperadon som spelas över en serie, där jag kastade ihop 256 eller 257. Finalen blev dock en ren besvikelse de första serierna. Nyoljat i Skövde var inte min grej. Tacka vet jag spelet efter ett par serier. Kanoooontuba! Slutade i alla fall åtta i finalen, vilket jag får vara nöjd med trots allt. Vann en treklots-väska, som jag absolut inte ville ha. Så jag sålde den och gjorde en liten förtjänst på den i alla fall. Tack Amelie för att du ville köpa den.
TACK alla underbara bowlingvänner, för ytterligare en underbar bowlinghelg! Hur ska jag klara mig nästa säsong?

Var en helt vanlig vecka sen. Ledig till torsdag - sedan dags för nattjobb. Nattjobbet som var otroligt lugnt, verkligen inte alls mycket att stå i. Skönt tyckte jag. Eftersom vi dessutom skulle spela Skånemästerskapet i Bjuv och Åstorp på lördagen, passade jag på att jobba undan allt jag kunde på fredagen så att lördagsnatten inte skulle bli så stressig och krävande.
Spelet i Bjuv gick relativt bra. Började knasigt med 155. Sedan var det bara ökning som gällde. På resterande fyra serier hade jag 988 poäng (259, 247, 263, 219). Totalt slog jag 1143 poäng rent och 1183 med mina 40 i handikapp. Detta gav mig en tredjeplacering i Bjuv. Och Mattias kommer någongång i framtiden bli 500 kronor rikare. Man tackar!
Åstorp behöver vi inte prata om. Det började jättebra med 231 poäng. Sedan blev jag trött och tappade fokus helt. Så det behöver vi inte prata mera om.

Nu är det normal arbetsvecka igen. Dagtid, jag gillar det inte. Det kommer börja ringa som om helvetet brutit löst imorgon. Fakturor och påminnelser. Alltid otrevliga kunder att vänta.

Dags att arbeta vidare för min del. Jag ska försöka bättra mig med att skriva lite då och då, istället för dessa enorma inlägg. Detta som bara skulle bli kort också. Attans bananer!

Over 'N Out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du får helt enkelt titta på sen tiiias :D jag är eliten då ! haha :D

Anonym sa...

tack själv tias :*