torsdag, september 20, 2007

Att skapa rubriker.

Satt och läste metro på bussen när jag var påväg till jobbet. De hade ett uppslag om hur man blev en bra bloggare. Jag insåg ganska snart att jag inte skulle bli någon bra bloggare, med mycket läsare. Jag är för dålig på att skriva roligt. Det är i alla fall vad jag tror.
På den här sidan kan ni läsa de "Bästa bloggtipsen", utav metrobloggens mest besökta och lästa bloggare, Silverfisken.
Ganska så intressant att se vad man kan förbättra med bloggen, även om det aldrig kommer att ske med mig. Men, jag försöker.
Han säger att man ska försöka uppdatera sin blogg 3-5 gånger om dagen. Jag är glad om jag uppdaterar min en gång varannan dag. Det räcker ju i och för sig för mina läsare, i think. Jag var rätt duktig på att blogga ett tag. Men sen försvann intresset för ett par månader och många hade glömt bort mig. Får väl försöka sprida min blogglänk lite effektivare så jag får någon som läser i alla fall två rader av inläggen.

Förövrigt behöver jag alltid hjälp med att sätta rubriker på mina inlägg. Jag är rent värdelös på att sätta rubriker. Någon som har något förslag? Vad ska man sätta som rubrik till ett inlägg? Ska man sätta en rubrik för vad man inleder inlägget med, eller för något som sammanfattar hela? Kom med förslag, snälla!

Uj, välbehövlig paus i skrivandet tog jag nu. Har vart över på Mc Donald's och handlat mat - som jag även hunnit äta upp. Gott vart det. Nyttigt då? Njae, det är väl dumt att påstå.

Nu återstår det bara 5½ timme på jobbet. Vad i hela friden ska jag göra? Finns liksom inte ens jobb för 2 timmar. Stackars Rogga som kommer och ska jobba natten sen.

Jag får återkomma! Behöver få lite gjort i alla fall, så det inte ser för dumt ut.

Over 'N Out. Peace!

Inga kommentarer: